sábado, 12 de enero de 2013

PROJECTE:AVALUACIÓ DE L'APRENENTATGE ACONSEGUIT



En qualsevol situació problema, l’objectiu principal d’aprenentatge el trobem en l’obstacle que s’ha de superar, més que no pas en les tasques que s’han de realitzar.
En aquest cas, les conclusions que he anotat després de cada activitat, demostren que els nens/es han superat l’obstacle i han aconseguit obrir-se al món de la fruita i conèixer els seus beneficis.
S’ha donat importància a la manera de comunicació, de progressar, de formular hipòtesis, a les activitats, etc..
Exposo a continuació un recull de les diferents intervencions que s’han anat fent en algunes de les activitats.
·         Vídeo 1
-          Oh, la xocolata ha perdut!
-          Clar, s’ha de menjar fruita!
-          Aquesta xocolata és dolenta..
-          Guanya la nena que menja fruita.
·         Vídeo 2
-          La nevera està enfadada.
-          Ui, doncs la de casa meva també hi ha molta coca cola
-          A la nevera li ha agradat la pera!. Està contenta

En els dos vídeos sempre acaba guanyant la fruita, per tant, els nens/es van adquirint poc a poc la idea de que aquesta acaba sent indispensable per a una bona alimentació. Acaben dient entre ells que la fruita és molt bona, que va bé per fer créixer els cabells i per fer-se forts.

·         Conte: els regals d’en Quimet. Tot mirant el conte els nens/es anaven fent comentaris de les produccions que anaven sortint. Al final també es va fer una ronda d’intervencions.
-          Que xulos aquests dibuixos...
-          Oh quantes coses es poden fer amb les fruites!!!
-          Que ho farem nosaltres???
-          La fruita porta vitamina A,B i C.
-          La fruita és molt bona.
-          El plàtan porta potassi ( ho copien del que han sentit al conte)
-          La fruita va molt bé pel cor.
-          La fruita va bé per l’estómac.

·         Menjada de fruita: una vegada acabada l’activitat de la composició amb fruites, els nens de seguida van preguntar si se la podien menjar. En tenien moltes ganes i  se’ls veia molt motivats. Comencen a menjar i els comentaris que anaven sortint eren del tipus:
-          M’agrada molt la fruita.
-          Està boníssima.
-          A mi el plàtan no m’agrada.
-          Més, més!!!

Poc a poc, doncs, han anat assimilant els beneficis de la fruita i la importància de menjar-ne, han pogut comprovar que és bona i els hi ha marxat el mite o la creença de que no els agradava o aquella por a menjar-ne que tenien en un principi.
Cal dir que els models mentals que ells s’han anat creant, seran poc a poc construïts i amb el temps i les experiències que aniran vivint, agafaran més valor i més sentit.
Per exemple, la frase del nen que diu la fruita porta molta vitamina A, B i C.. doncs agafarà sentit quan realment sàpiga que es la vitamina A, B i C. Però per ara ja n’hi ha prou, perquè sap que si porta vitamines va molt bé per la salut i per estar fort.

No hay comentarios:

Publicar un comentario