En
qualsevol situació problema, l’objectiu principal d’aprenentatge el trobem en
l’obstacle que s’ha de superar, més que no pas en les tasques que s’han de
realitzar.
En aquest cas, les conclusions que he
anotat després de cada activitat, demostren que els nens/es han superat l’obstacle
i han aconseguit obrir-se al món de la fruita i conèixer els seus beneficis.
S’ha donat importància a la manera de
comunicació, de progressar, de formular hipòtesis, a les activitats, etc..
Exposo a continuació un recull de les
diferents intervencions que s’han anat fent en algunes de les activitats.
·
Vídeo
1
-
Oh, la xocolata ha perdut!
-
Clar, s’ha de menjar fruita!
-
Aquesta xocolata és dolenta..
-
Guanya la nena que menja
fruita.
·
Vídeo
2
-
La nevera està enfadada.
-
Ui, doncs la de casa meva
també hi ha molta coca cola
-
A la nevera li ha agradat la
pera!. Està contenta
En els dos vídeos sempre acaba
guanyant la fruita, per tant, els nens/es van adquirint poc a poc la idea de
que aquesta acaba sent indispensable per a una bona alimentació.
Acaben dient entre ells que la fruita és molt bona, que va bé per fer créixer
els cabells i per fer-se forts.
·
Conte:
els regals d’en Quimet. Tot mirant el conte els nens/es anaven fent comentaris
de les produccions que anaven sortint. Al final també es va fer una ronda
d’intervencions.
-
Que xulos aquests dibuixos...
-
Oh quantes coses es poden fer
amb les fruites!!!
-
Que ho farem nosaltres???
-
La fruita porta vitamina A,B i
C.
-
La fruita és molt bona.
-
El plàtan porta potassi ( ho
copien del que han sentit al conte)
-
La fruita va molt bé pel cor.
-
La fruita va bé per l’estómac.
·
Menjada
de fruita: una vegada acabada l’activitat de la composició amb fruites, els
nens de seguida van preguntar si se la podien menjar. En tenien moltes ganes
i se’ls veia molt motivats. Comencen a
menjar i els comentaris que anaven sortint eren del tipus:
-
M’agrada molt la fruita.
-
Està boníssima.
-
A mi el plàtan no m’agrada.
-
Més, més!!!
Poc a poc, doncs, han anat assimilant
els beneficis de la fruita i la importància de menjar-ne, han pogut comprovar
que és bona i els hi ha marxat el mite o la creença de que no els agradava o
aquella por a menjar-ne que tenien en un principi.
Cal dir que els models mentals que
ells s’han anat creant, seran poc a poc construïts i amb el temps i les
experiències que aniran vivint, agafaran més valor i més sentit.
Per exemple, la frase del nen que diu
la fruita porta molta vitamina A, B i C.. doncs agafarà sentit quan realment
sàpiga que es la vitamina A, B i C. Però per ara ja n’hi ha prou, perquè sap
que si porta vitamines va molt bé per la salut i per estar fort.
No hay comentarios:
Publicar un comentario