Les eines tecnològiques utilitzades amb
l’alumnat han estat la càmera de fer fotos, la visualització de vídeos penjats
a la web, el projector, la webquest i el blog de l’escola.
- Camara
de fer fotos digital:
S’ha utilitzat al final de l’activitat de la composició amb fruites. Els nens
han fet la foto al seu grup i a la
composició de la fruita elaborada.
-
Visualització de vídeos
penjats a la web:
s’ha utilitzat en dos moments, en la primera sessió on s’han vist dos vídeos
curts en petit grup i en la tercera
sessió on s’ha vist el conte Els regals d’en Quimet en gran grup. En petit grup
ho han mirat a l’ordinador de l’aula
d’informàtica, han estat atents i han respectat les intervencions que anaven
fent els companys. El més important es que han sabut trobar els vídeos dins de
la webquest. L’activitat de gran grup s’ha fet a la mateixa aula i s’ha mirat
el vídeo a la pantalla. Cal dir que és el primer any que disposen d’aquesta
pantalla a l’aula i estan molt motivats
per qualsevol activitat que se’ls proposa.
- Word: Amb
el word s’ha realitzat una petita nota per enviar als pares i informar dels
beneficis i de les idees que estan aprenent sobre la fruita. Aquesta activitat
no ha suposat una gran complexitat ja que treballen molt sovint amb el word. Es
valora positivament ja que els hi encanta fer produccions seves, i per tant
s’hi impliquen molt. A més, al fer-la en petit grup, entre ells s’ajudaven, si
un no trobava una lletra un company li deia a on era. I fins i tot, un nen que
sabia posar guionets ho va ensenyar a la resta.
- Webquest: Ja
n’havien utilitzat una altra a principis de curs i per tant tenien una idea de
com anava. Però cal dir que se’ls buscava la informació del que havien de fer.
Aquest cop no ha estat així, se’ls ha explicat una primera vegada i després ho
han anat fent ells sols. I la gran sorpresa ha estat que quan tenien una estona
de joc lliure, han anat a l’ordinador de l’aula han buscat la webquest i han
tornat a repetir activitats que ja havien fet, sobretot la visualització dels
dos vídeos curtets. També han repetit vàries vegades el jclic. Segurament si no s’hagués utilitzat aquesta
metodologia potser no haguessin estat tant motivats. Per tant, en aquest cas,
està clar que les tecnologies aplicades al procés d’ensenyament –aprenentatge
són clau per aconseguir un aprenentatge significatiu i funcional.
En general l’avaluació del
procés seguit amb les TIC ha estat molt positiva, de fet, el
contingut a treballar en aquesta programació no era ni extens ni complicat,
simplement era per fer prendre consciència d’una sèrie de beneficis i utilitats
que ens ofereixen uns tipus d’aliments com són les fruites. Cal dir que al
llarg del procés, i partint de l’ús tecnològic del disseny, hi ha hagut moments
de tot: d’acceleració, de ralentització, de síntesis, de treball col·lectiu i
de treball individual. Hi han hagut moments de metacognició, és a dir, de
reflexió amb l’alumnat per saber on érem, i cap a on havíem d’anar, i sobretot
com estàvem utilitzant els estris oferts.
Està clar,
doncs, que aquests mitjans han estat funcionant dins d’un context, una aula de
P5,on l’alumne/a ha estat receptor actiu i conscient en tot moment de la
informació mediada que li ha estat presentada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario