sábado, 12 de enero de 2013

PROJECTE: PERQUÈ HEM DE MENJAR FRUITA?AVALUACIÓ TECNOLÒGICA DEL DISSENY




Les eines tecnològiques utilitzades amb l’alumnat han estat la càmera de fer fotos, la visualització de vídeos penjats a la web, el projector, la webquest i el blog de l’escola.
-       Camara de fer fotos digital: S’ha utilitzat al final de l’activitat de la composició amb fruites. Els nens han fet  la foto al seu grup i a la composició de la fruita elaborada.
-       Visualització de vídeos penjats a la web: s’ha utilitzat en dos moments, en la primera sessió on s’han vist dos vídeos curts en petit grup  i en la tercera sessió on s’ha vist el conte Els regals d’en Quimet en gran grup. En petit grup ho han mirat  a l’ordinador de l’aula d’informàtica, han estat atents i han respectat les intervencions que anaven fent els companys. El més important es que han sabut trobar els vídeos dins de la webquest. L’activitat de gran grup s’ha fet a la mateixa aula i s’ha mirat el vídeo a la pantalla. Cal dir que és el primer any que disposen d’aquesta pantalla  a l’aula i estan molt motivats per qualsevol activitat que se’ls proposa.
-       Word: Amb el word s’ha realitzat una petita nota per enviar als pares i informar dels beneficis i de les idees que estan aprenent sobre la fruita. Aquesta activitat no ha suposat una gran complexitat ja que treballen molt sovint amb el word. Es valora positivament ja que els hi encanta fer produccions seves, i per tant s’hi impliquen molt. A més, al fer-la en petit grup, entre ells s’ajudaven, si un no trobava una lletra un company li deia a on era. I fins i tot, un nen que sabia posar guionets ho va ensenyar a la resta.

-       Webquest: Ja n’havien utilitzat una altra a principis de curs i per tant tenien una idea de com anava. Però cal dir que se’ls buscava la informació del que havien de fer. Aquest cop no ha estat així, se’ls ha explicat una primera vegada i després ho han anat fent ells sols. I la gran sorpresa ha estat que quan tenien una estona de joc lliure, han anat a l’ordinador de l’aula han buscat la webquest i han tornat a repetir activitats que ja havien fet, sobretot la visualització dels dos vídeos curtets. També han repetit vàries vegades el jclic.  Segurament si no s’hagués utilitzat aquesta metodologia potser no haguessin estat tant motivats. Per tant, en aquest cas, està clar que les tecnologies aplicades al procés d’ensenyament –aprenentatge són clau per aconseguir un aprenentatge significatiu i funcional.

En general l’avaluació del procés seguit amb les TIC ha estat molt positiva, de fet, el contingut a treballar en aquesta programació no era ni extens ni complicat, simplement era per fer prendre consciència d’una sèrie de beneficis i utilitats que ens ofereixen uns tipus d’aliments com són les fruites. Cal dir que al llarg del procés, i partint de l’ús tecnològic del disseny, hi ha hagut moments de tot: d’acceleració, de ralentització, de síntesis, de treball col·lectiu i de treball individual. Hi han hagut moments de metacognició, és a dir, de reflexió amb l’alumnat per saber on érem, i cap a on havíem d’anar, i sobretot com estàvem utilitzant els estris oferts.
Està clar, doncs, que aquests mitjans han estat funcionant dins d’un context, una aula de P5,on l’alumne/a ha estat receptor actiu i conscient en tot moment de la informació mediada que li ha estat presentada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario