sábado, 12 de enero de 2013

CAS KITE. PERQUÈ HEM DE MENJAR FRUITA?




Perquè hem de menjar fruita?
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Els alumnes de P5 s’han implicat en el projecte: Perquè hem de menjar fruita?. Han après a treballar amb la webquest i a desenvolupar un aprenentatge totalment significatiu per a ells.
Índex
Context General
Contingut

Observacions
Experiència en l’ensenyament
16 anys
_ _ _
Experiència/nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
Les fa servir a la classe de tan en tan.
_ _ _
Tipus d’escola
Escola pública
_ _ _
Localització del centre
Cervera
_ _ _
Connexió
Internet
_ _ _
Localització dels recursos tecnològics
Aula d’informàtica i aula ordinària
_ _ _
Situació socio-econòmica dels alumnes
Mitjana - baixa
_ _ _
Context de la historia o cas
Nivell dels alumnes
P5
_ _ _
Àrea/unitat
Descoberta de l’entorn i descoberta d’un mateix
_ _ _
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Visualització de dos vídeos; Realització de dos jclic; Visualització del conte els Regals d’en Quimet; Composició amb fruites i escriure una nota en un Word i enviar-la via email.
_ _ _
Nivell d’aprenentatge esperat
Mostrar una actitud positiva envers la utilització de les Noves tecnologies; i descobrir alguns beneficis de les fruites.
_ _ _
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC i activitat vivencial.
_ _ _
Activitats de la historia o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, Blogspot, Bústies compartides del campus virtual, Wiki, Cmaptools,webquest Word, Kite,..
_ _ _
Raó per la qual la fa servir
Per aconseguir els objectius proposats, i per resoldre el problema inicial plantejat.
_ _ _
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
_ _ _
_ _ _
Dificultats trobades
Haver d’instal·lar el programa jclic en alguns ordinadors. No poder fer un enllaç directe al Word des de la webquest.
_ _ _
Ajuda/col·laboració emprada
Col·laboració dels pares llegint les notes enviades.
_ _ _
Rol del professor
Presentar les activitats, guiar, motivar, ajudar,..
_ _ _
Rol de l’estudiant
Protagonista de l’activitat en tot moment, actiu i descobrir.
_ _ _
Resultats
Observacions
Els alumnes realitzen l’activitat que es demana
_ _ _
Avaluació de l’aprenentatge
Es porta a terme mitjançant les activitats proposades. A través del diàleg i les converses establertes a l’aula i amb la realització de les notes pels pares.
_ _ _
Lliçó apresa pel professor
Que els alumnes poden fer funcionar la webquest sense cap tipus de problema
_ _ _



HISTÒRIA COMPLERTA
ENTREVISTADOR: Hola gràcies per tenir amb mi aquesta entrevista i m’agradaria que m’expliquessis una projecte sobre l’ús de la tecnologia a la classe en la qual treballes.
MESTRE: T’explico el projecte que he dut a terme en una aula de P5 durant el 2n trimestre de curs. Ha estat un treball fruit d’un problema sorgit a la mateix classe. Des de la comissió Verda de l’escola, es demana que els dimarts els nens/es portin fruita per esmorzar. A part, l’escola forma part del Pla de consum de fruita a les escoles, una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’agricultura, salut i Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, on una vegada al mes es reparteix fruita durant dos o tres dies a l’hora d’esmorzar. El problema sorgeix quan un nen, el dia que toca menjar fruita que l’escola ofereix, no en vol, i prefereix menjar la bolleria que li ha posat la seva mare. Llavors planteja a la mestra els eu dubte, i poc a poc s0hi van afegint més alumnes.
ENTREVISTADOR: Vostè va triar el tema no?
MESTRE: Sí, però va sorgir arran d’aquest problema o neguit que els nens presentaven. Una vegada s’havia parlat de la situació amb els alumnes s’havien trobat davant el dilema de menjar fruita o bolleria, els vaig convidar a treballar amb la webquest una sèrie de temes relacionats amb la importància que té menjar fruita i els seus beneficis.
ENTREVISTADOR: Què li va fer decidir-se per aquesta  activitat d’integrar la tecnologia al projecte descrit?
MESTRE: doncs vaig creure que si realment volia que els nens canviessin la seva actitud, ho havia de fer a través d’alguna tècnica que fos motivadora i engrescadora des del primer moment. Volia aconseguir un aprenentatge però el més important era un canvi d’actitud.
ENTREVISTADOR: Va ser complicat ensenyar el funcionament de la webquest?
MESTRE: Una mica, però cal dir, que n’havien utilitzat una altra a finals del primer trimestre, i per tant ja coneixien una mica la dinàmica i el seu funcionament. Però van mostrar moltes ganes i s’hi van implicar molt des de la primera sessió, i això es va veure quan sempre que tenien una estona de joc lliure algú o altre se n’anava a l’ordinador i obria la webquest.
ENTREVISTADOR: Enumerim les activitats que s’han dut a terme.
MESTRE: Visualització de dos vídeos; Realització de dos jclics; visualització del conte els regals d’en Quimet; Composició amb fruites i Escriure una nota als pares i enviar-la per correu electrònic.
ENTREVISTADOR: Com va avaluar als seus alumnes?
MESTRE: Es va fer una avaluació continuada, i es va donar importància a la nota elaborada pels pares, i sobretot a les intervencions fetes pels alumnes al llarg del procés.
ENTREVISTADOR: quants anys d’experiència tenia abans de portar a terme aquest projecte?
MESTRE:16 anys.
ENTREVISTADOR: a on va descobrir la webquest?
MESTRE: En un curset que vaig fer fa tres anys, Ho vaig trobar molt interessant i una forma molt divertida i motivadora per ensenyar i aprendre a la vegada.
ENTREVISTADOR: Té alguna cosa que vulgui dir als altres mestres?
MESTRE: Una cosa molt essencial, si els nens són protagonistes i es creuen ser els principals actors del procés, l’aprenentatge està assegurat.
ENTREVISTADOR: Moltes gràcies per la seva atenció
MESTRE: De res i fins una altra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario