Perquè hem de menjar fruita?
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que
es pretén
|
||
Els alumnes de P5 s’han implicat en el projecte: Perquè
hem de menjar fruita?. Han après a treballar amb la webquest i a desenvolupar
un aprenentatge totalment significatiu per a ells.
|
||
Índex
Context General
|
Contingut
|
Observacions
|
Experiència
en l’ensenyament
|
16
anys
|
_ _
_
|
Experiència/nivell
d’expertesa en l’ús de les TIC
|
Les
fa servir a la classe de tan en tan.
|
_ _
_
|
Tipus
d’escola
|
Escola
pública
|
_ _
_
|
Localització
del centre
|
Cervera
|
_ _
_
|
Connexió
|
Internet
|
_ _
_
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Aula
d’informàtica i aula ordinària
|
_ _
_
|
Situació
socio-econòmica dels alumnes
|
Mitjana
- baixa
|
_ _
_
|
Context de la historia o cas
|
||
Nivell
dels alumnes
|
P5
|
_ _
_
|
Àrea/unitat
|
Descoberta
de l’entorn i descoberta d’un mateix
|
_ _
_
|
Fites en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Visualització
de dos vídeos; Realització de dos jclic; Visualització del conte els Regals
d’en Quimet; Composició amb fruites i escriure una nota en un Word i
enviar-la via email.
|
_ _
_
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Mostrar
una actitud positiva envers la utilització de les Noves tecnologies; i
descobrir alguns beneficis de les fruites.
|
_ _
_
|
Tipus
d’activitat
|
Aplicació
de les TIC i activitat vivencial.
|
_ _
_
|
Activitats de la historia o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Internet,
Blogspot, Bústies compartides del campus virtual, Wiki, Cmaptools,webquest
Word, Kite,..
|
_ _
_
|
Raó
per la qual la fa servir
|
Per
aconseguir els objectius proposats, i per resoldre el problema inicial
plantejat.
|
_ _
_
|
Naturalesa
de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
_ _
_
|
_ _
_
|
Dificultats
trobades
|
Haver
d’instal·lar el programa jclic en alguns ordinadors. No poder fer un enllaç
directe al Word des de la webquest.
|
_ _
_
|
Ajuda/col·laboració
emprada
|
Col·laboració
dels pares llegint les notes enviades.
|
_ _
_
|
Rol
del professor
|
Presentar
les activitats, guiar, motivar, ajudar,..
|
_ _
_
|
Rol
de l’estudiant
|
Protagonista
de l’activitat en tot moment, actiu i descobrir.
|
_ _
_
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els
alumnes realitzen l’activitat que es demana
|
_ _
_
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Es
porta a terme mitjançant les activitats proposades. A través del diàleg i les
converses establertes a l’aula i amb la realització de les notes pels pares.
|
_ _
_
|
Lliçó
apresa pel professor
|
Que
els alumnes poden fer funcionar la webquest sense cap tipus de problema
|
_ _
_
|
HISTÒRIA
COMPLERTA
ENTREVISTADOR: Hola gràcies per tenir amb
mi aquesta entrevista i m’agradaria que m’expliquessis una projecte sobre l’ús
de la tecnologia a la classe en la qual treballes.
MESTRE: T’explico el projecte que he
dut a terme en una aula de P5 durant el 2n trimestre de curs. Ha estat un
treball fruit d’un problema sorgit a la mateix classe. Des de la comissió Verda
de l’escola, es demana que els dimarts els nens/es portin fruita per esmorzar.
A part, l’escola forma part del Pla de consum de fruita a les escoles, una
iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es fa efectiva mitjançant una
acció coordinada dels departaments d’agricultura, salut i Ensenyament de la
Generalitat de Catalunya, on una vegada al mes es reparteix fruita durant dos o
tres dies a l’hora d’esmorzar. El problema sorgeix quan un nen, el dia que toca
menjar fruita que l’escola ofereix, no en vol, i prefereix menjar la bolleria
que li ha posat la seva mare. Llavors planteja a la mestra els eu dubte, i poc
a poc s0hi van afegint més alumnes.
ENTREVISTADOR: Vostè va triar el tema no?
MESTRE: Sí, però va sorgir arran d’aquest
problema o neguit que els nens presentaven. Una vegada s’havia parlat de la
situació amb els alumnes s’havien trobat davant el dilema de menjar fruita o
bolleria, els vaig convidar a treballar amb la webquest una sèrie de temes
relacionats amb la importància que té menjar fruita i els seus beneficis.
ENTREVISTADOR: Què li va fer decidir-se per
aquesta activitat d’integrar la
tecnologia al projecte descrit?
MESTRE: doncs vaig creure que si
realment volia que els nens canviessin la seva actitud, ho havia de fer a
través d’alguna tècnica que fos motivadora i engrescadora des del primer
moment. Volia aconseguir un aprenentatge però el més important era un canvi
d’actitud.
ENTREVISTADOR: Va ser complicat ensenyar el
funcionament de la webquest?
MESTRE: Una mica, però cal dir, que
n’havien utilitzat una altra a finals del primer trimestre, i per tant ja
coneixien una mica la dinàmica i el seu funcionament. Però van mostrar moltes
ganes i s’hi van implicar molt des de la primera sessió, i això es va veure quan
sempre que tenien una estona de joc lliure algú o altre se n’anava a l’ordinador
i obria la webquest.
ENTREVISTADOR: Enumerim les activitats que
s’han dut a terme.
MESTRE: Visualització de dos vídeos;
Realització de dos jclics; visualització del conte els regals d’en Quimet;
Composició amb fruites i Escriure una nota als pares i enviar-la per correu electrònic.
ENTREVISTADOR: Com va avaluar als seus
alumnes?
MESTRE: Es va fer una avaluació
continuada, i es va donar importància a la nota elaborada pels pares, i
sobretot a les intervencions fetes pels alumnes al llarg del procés.
ENTREVISTADOR: quants anys d’experiència
tenia abans de portar a terme aquest projecte?
MESTRE:16 anys.
ENTREVISTADOR: a on va descobrir la
webquest?
MESTRE: En un curset que vaig fer fa
tres anys, Ho vaig trobar molt interessant i una forma molt divertida i
motivadora per ensenyar i aprendre a la vegada.
ENTREVISTADOR: Té alguna cosa que vulgui dir
als altres mestres?
MESTRE: Una cosa molt essencial, si
els nens són protagonistes i es creuen ser els principals actors del procés,
l’aprenentatge està assegurat.
ENTREVISTADOR: Moltes gràcies per la seva
atenció
MESTRE: De res i fins una altra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario