LA
PRÒPIA EVOLUCIÓ DE L’APRENENTATGE EN L’ASSIGNATURA DE NTICEDU
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que
es pretén
|
||
Es pretén que els alumnes valorin com les TIC poden
potenciar el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediades
que promoguin l’aprenentatge significatiu.
Portar a terme aquesta assignatura equival a superar
tres proves d’avaluació continuada
plantejades a partir d’un treball
del material en paper, de la lectura d’articles i del material web que
es proposa. També es demana l’experimentació amb el cmaptools, la creació
d’un blogger, el wikispace,..
|
||
Índex
Context General
|
Contingut
|
Observacions
|
Experiència
en l’ensenyament
|
Gran
experiència
|
_ _
_
|
Experiència/nivell
d’expertesa en l’ús de les TIC
|
No
s’especifica
|
_ _
_
|
Tipus
d’escola
|
Universitat
|
UOC
|
Localització
del centre
|
Seu
central de Lleida
|
Formació
on-line
|
Connexió
|
Internet
|
_ _
_
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Ordinador
de casa.
|
_ _
_
|
Situació
sòcio-econòmica dels alumnes
|
Mitjana
|
_ _
_
|
Context de la historia o cas
|
||
Nivell
dels alumnes
|
Diplomada
en magisteri educació infantil
Actualment
estic cursant psicopedagogia
|
_ _
_
|
Àrea/unitat
|
Noves
tecnologies de la informació i la comunicació en educació
|
_ _
_
|
Fites en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Es
fan tres activitats:
PAC
1: de la teoria a la pràctica argumentada. Debat estructural
PAC
2: Síntesi de coneixement. Canvi conceptual. Informe de l’experiència.
PAC
3: Projecte. Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’una
activitat d’aprenentatge simple basada en un problema concret.
|
_ _
_
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Donar
resposta a les tres activitats proposades, argumentant en tot moment el que
es demana.
|
_ _
_
|
Tipus
d’activitat
|
Aplicació
de les TIC, recerca d’informació,..
|
_ _
_
|
Activitats de la historia o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Internet,
Blogspot, Bústies compartides del campus virtual, Wiki, Cmaptools,webquest
Word, Kite,..
|
_ _
_
|
Raó
per la qual la fa servir
|
Per
realitzar les activitats, per comunicar-nos, per buscar informació,..
|
_ _
_
|
Naturalesa
de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Molta
reflexió i crítica. I utilització d’eines per representar el coneixement.
|
_ _
_
|
Dificultats
trobades
|
L’aprenentatge
d’eines que no havien estat utilitzades: cmaptools; blog;..
|
_ _
_
|
Ajuda/col·laboració
emprada
|
El
fòrum i el tauler de l’assignatura.
|
_ _
_
|
Rol
del professor
|
Guia
a l’alumne i l’orienta. També aconsella.
|
_ _
_
|
Rol
de l’estudiant
|
Aprendre
i construir els seus propis coneixements al llarg de l’assignatura
|
_ _
_
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Canvi
conceptual respecte les noves tecnologies i la relació entre ciència,
tecnologia, societat i educació
|
_ _
_
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Hi
ha una avaluació per part de la tutora; una autoavaluació per part de
l’alumne i un avaluació de les intervencions dels alumnes al blog i al fòrum.
|
_ _
_
|
Lliçó
apresa pel professor
|
_ _
_
|
_ _
_
|
HISTÒRIA
COMPLERTA
Entrevistador: Gràcies per dedicar-me
aquest temps a explica.-me la seva experiència en aquesta assignatura de Noves
tecnologies d’Informació i Comunicació
Jo: De res, serà un plaer.
Entrevistador: Quant temps fa que estàs
estudiant en aquesta universitat?
Jo: Fa nou anys que vaig entrar a
la universitat. I aquesta és l’última assignatura que em quedava per fer. I
sincerament, sembla que no s’acabi mai.
Entrevistador: Te la imaginaves així?
Jo: Havia sentit a dir que era un
assignatura que comportava molta feina i molt esforç, però no s’havia el que em
trobaria. La veritat es que hi ha molt contingut a assimilar i moltes eines
informàtiques noves d’aprendre a fer funcionar.Com per exemple el cmaptools, el
blog, etc..
Entrevistador: Em pots explicar com us han
fet estructurar el treball?
Jo: Doncs mira, la feina està
estructurada en tres PACS. La PAC 1 va ser un debat estructurat sobre la
relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació. Hi havia dos
posicionaments la tecnodeterminista i la sociodeterminista. La PAC 2 va ser una
síntesi de coneixement del canvi conceptual i un informe de l’experiència. I la
PAC 3 va ser un disseny d’una fitxa del projecte basat en un problema concret
que es volia dur a terme i seguidament es va portar a la pràctica.
Entrevistador: Quina intenció
d’aprenentatge hi ha en la realització de totes aquestes Pacs?
Jo: De la PAC 1 es vol
aconseguir una anàlisi argumentada de les causes, conseqüències i postures
quotidianes davant la relació i implicacions entre Ciència, Tecnologia i
Societat; i la compartició de postures i coneixements en forma d’argumentació i
contra argumentació. De la PAC 2 es vol
aconseguir un coneixement de les bases de fonamentació de la Tecnologia
Educativa i de les tecnologies de la informació en l’educació; i una
argumentació sobre la consecució o no del canvi conceptual. I finalment en la
PAC 3 es dona importància al disseny, desenvolupament i implementació i
avaluació d’un projecte relacionat amb la funció del psicopedagog i que
incorpori activitats d’ensenyament aprenentatge mediades per TIC, vinculades a
les necessitats dels aprenents.
Entrevistador: Amb tot aquesta feina heu
utilitzat moltes tecnologies?
Jo: Si, unes quantes. Ordinador
amb connexió a internet, aula virtual, wikispace, buscador d’informació
on-line; cmaptools¸
Entrevistador: Tot això deu ser difícil
d’avaluar. Com es dur a terme l’avaluació?
Jo: Hi ha una avaluació per part
de la tutora; una autoavaluació per part de l’alumne i un avaluació de les
intervencions dels alumnes al blog i al fòrum.
Entrevistador: Quin paper hi juga el
professor?
Jo: Ens guia i ens orienta en tot
el procés. Intervé en el fòrum quan se li demana i penja al tauler la
informació necessària per dur a terme les activitats.
Entrevistador: Al final de tot el procés,
l’aprenentatge aconseguit es diferent a la resta d’assignatures que has cursat
en la UOC?
Jo: Bé...diferent diferent pot
ser no, però realment el treball que s’ha fet ha donat lloc a un aprenentatge
significatiu basat en l’elaboració de models conceptuals en tot moment. Després
de tota la feina, estic contenta del resultat obtingut, tot i això, crec que ara
encara podria aprofundir més en molts aspectes.
Entrevistador: Moltes gràcies per la
informació rebuda.
Jo: De res i fins aviat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario