sábado, 12 de enero de 2013

CAS KITE. L'APRENENTATGE ACONSEGUIT AL LLARG DE L'ASSIGNATURA




LA PRÒPIA EVOLUCIÓ DE L’APRENENTATGE EN L’ASSIGNATURA DE NTICEDU
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Es pretén que els alumnes valorin com les TIC poden potenciar el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediades que promoguin l’aprenentatge significatiu.
Portar a terme aquesta assignatura equival a superar tres proves d’avaluació continuada  plantejades a partir d’un treball  del material en paper, de la lectura d’articles i del material web que es proposa. També es demana l’experimentació amb el cmaptools, la creació d’un blogger, el wikispace,..
Índex
Context General
Contingut

Observacions
Experiència en l’ensenyament
Gran experiència
_ _ _
Experiència/nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
No s’especifica
_ _ _
Tipus d’escola
Universitat
UOC
Localització del centre
Seu central de Lleida
Formació on-line
Connexió
Internet
_ _ _
Localització dels recursos tecnològics
Ordinador de casa.
_ _ _
Situació sòcio-econòmica dels alumnes
Mitjana
_ _ _
Context de la historia o cas
Nivell dels alumnes
Diplomada en magisteri educació infantil
Actualment estic cursant psicopedagogia
_ _ _
Àrea/unitat
Noves tecnologies de la informació i la comunicació en educació
_ _ _
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Es fan tres activitats:
PAC 1: de la teoria a la pràctica argumentada. Debat estructural
PAC 2: Síntesi de coneixement. Canvi conceptual. Informe de l’experiència.
PAC 3: Projecte. Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge simple basada en un problema concret.
_ _ _
Nivell d’aprenentatge esperat
Donar resposta a les tres activitats proposades, argumentant en tot moment el que es demana.
_ _ _
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC, recerca d’informació,..
_ _ _
Activitats de la historia o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, Blogspot, Bústies compartides del campus virtual, Wiki, Cmaptools,webquest Word, Kite,..
_ _ _
Raó per la qual la fa servir
Per realitzar les activitats, per comunicar-nos, per buscar informació,..
_ _ _
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
Molta reflexió i crítica. I utilització d’eines per representar el coneixement.
_ _ _
Dificultats trobades
L’aprenentatge d’eines que no havien estat utilitzades: cmaptools; blog;..
_ _ _
Ajuda/col·laboració emprada
El fòrum i el tauler de l’assignatura.
_ _ _
Rol del professor
Guia a l’alumne i l’orienta. També aconsella.
_ _ _
Rol de l’estudiant
Aprendre i construir els seus propis coneixements al llarg de l’assignatura
_ _ _
Resultats
Observacions
Canvi conceptual respecte les noves tecnologies i la relació entre ciència, tecnologia, societat i educació
_ _ _
Avaluació de l’aprenentatge
Hi ha una avaluació per part de la tutora; una autoavaluació per part de l’alumne i un avaluació de les intervencions dels alumnes al blog i al fòrum.
_ _ _
Lliçó apresa pel professor
_ _ _
_ _ _

HISTÒRIA COMPLERTA
Entrevistador: Gràcies per dedicar-me aquest temps a explica.-me la seva experiència en aquesta assignatura de Noves tecnologies d’Informació i Comunicació
Jo: De res, serà un plaer.
Entrevistador: Quant temps fa que estàs estudiant en aquesta universitat?
Jo: Fa nou anys que vaig entrar a la universitat. I aquesta és l’última assignatura que em quedava per fer. I sincerament, sembla que no s’acabi mai.
Entrevistador: Te la imaginaves així?
Jo: Havia sentit a dir que era un assignatura que comportava molta feina i molt esforç, però no s’havia el que em trobaria. La veritat es que hi ha molt contingut a assimilar i moltes eines informàtiques noves d’aprendre a fer funcionar.Com per exemple el cmaptools, el blog, etc..
Entrevistador: Em pots explicar com us han fet  estructurar el treball?
Jo: Doncs mira, la feina està estructurada en tres PACS. La PAC 1 va ser un debat estructurat sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació. Hi havia dos posicionaments la tecnodeterminista i la sociodeterminista. La PAC 2 va ser una síntesi de coneixement del canvi conceptual i un informe de l’experiència. I la PAC 3 va ser un disseny d’una fitxa del projecte basat en un problema concret que es volia dur a terme i seguidament es va portar a la pràctica.
Entrevistador: Quina intenció d’aprenentatge hi ha en la realització de totes aquestes Pacs?
Jo: De la PAC 1 es vol aconseguir una anàlisi argumentada de les causes, conseqüències i postures quotidianes davant la relació i implicacions entre Ciència, Tecnologia i Societat; i la compartició de postures i coneixements en forma d’argumentació i contra argumentació.  De la PAC 2 es vol aconseguir un coneixement de les bases de fonamentació de la Tecnologia Educativa i de les tecnologies de la informació en l’educació; i una argumentació sobre la consecució o no del canvi conceptual. I finalment en la PAC 3 es dona importància al disseny, desenvolupament i implementació i avaluació d’un projecte relacionat amb la funció del psicopedagog i que incorpori activitats d’ensenyament aprenentatge mediades per TIC, vinculades a les necessitats dels aprenents.
Entrevistador: Amb tot aquesta feina heu utilitzat moltes tecnologies?
Jo: Si, unes quantes. Ordinador amb connexió a internet, aula virtual, wikispace, buscador d’informació on-line; cmaptools¸
Entrevistador: Tot això deu ser difícil d’avaluar. Com es dur a terme l’avaluació?
Jo: Hi ha una avaluació per part de la tutora; una autoavaluació per part de l’alumne i un avaluació de les intervencions dels alumnes al blog i al fòrum.
Entrevistador: Quin paper hi juga el professor?
Jo: Ens guia i ens orienta en tot el procés. Intervé en el fòrum quan se li demana i penja al tauler la informació necessària per dur a terme les activitats.
Entrevistador: Al final de tot el procés, l’aprenentatge aconseguit es diferent a la resta d’assignatures que has cursat en la UOC?
Jo: Bé...diferent diferent pot ser no, però realment el treball que s’ha fet ha donat lloc a un aprenentatge significatiu basat en l’elaboració de models conceptuals en tot moment. Després de tota la feina, estic contenta del resultat obtingut, tot i això, crec que ara encara podria aprofundir més en molts aspectes.
Entrevistador: Moltes gràcies per la informació rebuda.
Jo: De res i fins aviat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario