Després de parlar amb els alumnes de
la importància de menjar fruita enlloc de la bolleria, que els encanta, se’ls
ha convidat a entrar a la webquest i veure les activitats proposades. La
presentació inicial ha estat en gran grup a la mateixa aula, fent ús del
projector. S’ha explicat com funciona aquesta metodologia, la qual ja l’havien fet
servir en una altre moment, i els hi havia agradat molt. Per tant, la motivació
inicial ha estat assegurada.
A continuació, s’han anat duent a
terme les activitats proposades i explicades en la fitxa anterior.
En les activitats individuals,
concretament el jclic, han estat atents a tot el que veien, han centrat la seva
atenció en la metodologia i en el recurs utilitzat, però també han
assimilat el contingut que se’ls
mostrava. En aquesta activitat s’ha donat importància a la resolució de
dificultats que els nens han anat trobant, a la vegada que ha fet ús d’un
recurs TIC d’ensenyament aprenentatge.
Les activitats de petit grup han estat
molt profitoses ja que els nens s’han implicat el 100% en la feina, han après a
respectar-se i a escoltar els altres i també ha explicar a la resta de la
classe allò que ells han pensat. A la vegada han hagut d’esforçar-se a l’hora
d’escriure la nota pels pares. Gràcies a aquest treball col·laboratiu s’ha
aconseguit un aprenentatge significatiu ja que els nens han estat parlant i
donant la seva opinió sobre el que anaven veient als vídeos, a la vegada que
s’han hagut de posar d’acord a l’hora de fer el muntatge de fruites. En aquest
enllaç es poden veure les fotos del procés i del resultat.
I finalment, en les activitats de gran
grup s’ha vist com els nens han estat molt atents a l’hora de veure el vídeo, i
han establert un diàleg molt interessant. El buidatge fet de les notes pels
pares també ha resultat molt motivador pels nens, ja que donaven molta
importància al que cada grup havia escrit i els costava renunciar a les seves
intervencions. Però al final s’ha arribat a un consens i han decidit agafar una
mica de cada nota. Per tant s’ha estat fent un treball col·laboratiu i de
resolució de dificultats molt intens i profitós.
No hay comentarios:
Publicar un comentario