sábado, 12 de enero de 2013

PROJECTE: PERQUÈ HEM DE MENJAR FRUITA?DESCRIPCIÓ DEL PROCÉS SEGUIT



Després de parlar amb els alumnes de la importància de menjar fruita enlloc de la bolleria, que els encanta, se’ls ha convidat a entrar a la webquest i veure les activitats proposades. La presentació inicial ha estat en gran grup a la mateixa aula, fent ús del projector. S’ha explicat com funciona aquesta metodologia, la qual ja l’havien fet servir en una altre moment, i els hi havia agradat molt. Per tant, la motivació inicial  ha estat assegurada.
A continuació, s’han anat duent a terme les activitats proposades i explicades en la fitxa anterior.
En les activitats individuals, concretament el jclic, han estat atents a tot el que veien, han centrat la seva atenció en la metodologia i en el recurs utilitzat, però també han assimilat  el contingut que se’ls mostrava. En aquesta activitat s’ha donat importància a la resolució de dificultats que els nens han anat trobant, a la vegada que ha fet ús d’un recurs TIC d’ensenyament  aprenentatge.
Les activitats de petit grup han estat molt profitoses ja que els nens s’han implicat el 100% en la feina, han après a respectar-se i a escoltar els altres i també ha explicar a la resta de la classe allò que ells han pensat. A la vegada han hagut d’esforçar-se a l’hora d’escriure la nota pels pares. Gràcies a aquest treball col·laboratiu s’ha aconseguit un aprenentatge significatiu ja que els nens han estat parlant i donant la seva opinió sobre el que anaven veient als vídeos, a la vegada que s’han hagut de posar d’acord a l’hora de fer el muntatge de fruites. En aquest enllaç es poden veure les fotos del procés i del resultat.

I finalment, en les activitats de gran grup s’ha vist com els nens han estat molt atents a l’hora de veure el vídeo, i han establert un diàleg molt interessant. El buidatge fet de les notes pels pares també ha resultat molt motivador pels nens, ja que donaven molta importància al que cada grup havia escrit i els costava renunciar a les seves intervencions. Però al final s’ha arribat a un consens i han decidit agafar una mica de cada nota. Per tant s’ha estat fent un treball col·laboratiu i de resolució de dificultats molt intens i profitós.


No hay comentarios:

Publicar un comentario